Dag 7 - Bali

Klokken ringte alt for tidlig, sekken sto ferdig pakken og det var bare å hoppe rett i klærne som vi la frem dagen før. Tenk at vi skulle sitte i bil under en så flott soloppgang. Jaja, sånn måtte det bare bli, om vi skulle rekke båten over til Gili Island som gikk fra havnen klokken ni. Da vi kom til havnen, fikk vi betalt for bilettene vi hadde holdt av noen dager i forveien og satte oss ned på en liten kafé for litt frokost.

Turen over tok i underkant av tre timer så, var god tid til å høre på musikk og bare lene seg tilbake og slappe av. Jeg satt å så ut av vinduet og plutselig var det en flokk med delfiner som hoppet rett på utsiden av båten, det var veldig kult at vi fikk med oss og noe jeg aldri vil glemme. Båten kjørte helt inn på stranden og vi klatret ned stiger i bauen. Vi slapp å vente på baggasjen da vi bare hadde tatt med oss hver vår sekk.  To litt forvirrede nordmenn ble stående å kikke rundt seg. Hva nå? Vi spurte om veien til hotellet, men det var lite hjelp. Så tilslutt stoppet vi en heste-bil, ja jeg skriver riktig, de har ikke biler eller mopeder der ute og bruker derfor hest og kjerre.

Etter at vi fikk skiftet litt og pakket litt små ting, satte vi oss på hver vår sykkel for å utforske øya. Vi så etter bølger så vi eventuelt kunne fått surfet litt til, men det var det dårlig med. Vi så etter et bra sted å spise lunsj, det fant vi absolutt, Santi Hotel. Tilslutt hadde vi syklet hele øya rundt. Tilbake på hotellet la vi fra oss alle tingene bortsett fra gopro og litt penger. På Gili er det mulig å snorkle med skilpadder dersom du er super heldig så derfor bestemte vi oss for å snorkle litt mer i og med at det ikke var så bra der vi gjorde det første gang. Vi så masse fisk og hele gjengen fra Nemo, bortsett fra Nemo. Tror vi holdt på ganske lenge for vi var slitne når vi kom inn på land. Vi fant tilbake til syklene og kom oss tilbake til hotellet. En dusj gjorde seg godt nå og bare litt avslapping. Vetle sovnet litt til og med. Det siste som skjedde denne dagen var middag, all maten der nede er bare så sinnsykt god og ser ut som instagrammat alt sammen. Jeg ville gjerne seg på nattmarkedet, noe som ikke var så kult som jeg hadde håpet... Alt i alt en veldig fin dag.